Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009

Σε διεθνή οίκο οι προτάσεις των Γερμανών για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά




Αισιόδοξος για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, εμφανίστηκε στη Βουλή ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος, ύστερα από την πρόσφατη συμφωνία της κυβέρνησης και του γερμανικού ομίλου Thyssenkrupp, να αναλάβει ο τελευταίος να υποβάλει προτάσεις για διάδοχα επιχειρηματικά σχήματα, σε διεθνή εκτιμητικό οίκο, ο οποίος να απολαμβάνει της έγκρισης της ελληνικής κυβέρνησης.


Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτη Λαφαζάνη, σχετικά με την καταγγελία της σύμβασης μεταξύ της γερμανικής εταιρείας και του ελληνικού Δημοσίου εκ μέρους της πρώτης, ο υπουργός ανέφερε πως η νέα κυβέρνηση, δήλωσε στην εταιρία ότι «είναι απαράδεκτη η οποιαδήποτε απειλή για δήλωση παύσης πληρωμών, ή για κίνηση διαδικασίας πτώχευσης των Ναυπηγείων» και πως τελικά επήλθε συμφωνία για μια ομαλή ολοκλήρωση των συμβάσεων της εταιρείας με τις ένοπλες δυνάμεις για όλα τα υποβρύχια, πλην του προβληματικού Παπανικολή, που ναυπηγήθηκε στο Κίελο.

«Συμφωνήθηκε να οριστεί ένας διεθνής εκτιμητικός οίκος, προς τον οποίον να υποβάλει η Thyssenkrupp προτάσεις για ομίλους, για εταιρικά σχήματα, αξιόπιστα, φερέγγυα, με χρηματοοικονομικό και επιχειρηματρικό βάθος, που θα μπορούσαν να τη διαδεχθούν ως κύριος ή και αποκλειστικός μέτοχος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με στόχο να διασφαλιστεί η λειτουργία τους, οι θέσεις εργασίας και βεβαίως, το μέλλον του ναυπηγικού κλάδου ως τέτοιου. Αποσυμφορείται συνεπώς, χρονικά η πίεση. Στο μεταξύ συνεχίζονται τα έργα, που αφορούν τα υποβρύχια, αρχίζουν οι εν πλω δοκιμές, καταβάλλονται οι αποδοχές των εργαζομένων…», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο Π. Λαφαζάνης, κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που είχε προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων, χαρακτηρίζοντας τη σχετική σύμβαση «τουλάχιστον αποικιοκρατική»(πώληση της επιχείρησης αντί 3 εκ. ευρώ, με «προίκα» ισοϋψείς παραγγελίες εκ μέρους του Πολεμικού Ναυτικού) και διατρανώνοντας την πεποίθησή του πως «μονάχα το Δημόσιο μπορεί να ανασυγκροτήσει τη ναυπηγική πολιτική της χώρας μας. Μόνον οι παραγγελίες του Δημοσίου πηγαίνουν στα Ναυπηγεία. Οι ιδιώτες δεν έφεραν τίποτα απολύτως, ως υλικό, στα Ναυπηγεία για να δουλέψουν…».

Απαντώντας, ο κ. Βενιζέλος παρατήρησε πως το πρόβλημα της Thyssenkrupp, ως ομίλου, «είναι οικονομικό και οφείλεται στην παγκόσμια κρίση, όχι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Το πρόβλημα προέρχεται από δεδομένα άλλων χωρών, όπου αναγκάστηκαν να κλείσουν πολλές παραγωγικές μονάδες και να απολυθούν περίπου 11.000 εργαζόμενοι».

Όσο για το «ετεροβαρές» της αρχικής σύμβασης, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας υπενθύμισε πως τη σχετική συμφωνία είχε εγκρίνει και το σωματείο των εργαζομένων. «Εάν δεν το ήθελαν οι εργαζόμενοι, δεν θα είχε συμβεί, κύριε Λαφαζάνη, η μεταβίβαση και οι ίδιοι που δουλεύουν εκεί και αγωνιούν, κατά τεκμήριο υπερασπίζονται με πιο αυθεντικό τρόπο τα συμφέροντά τους, απ’ ό,τι οποιοσδήποτε πολιτικός φορέας», ανέφερε ο κ. Βενιζέλος.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου