Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010
Τάξη στην αγορά με τις προσφορές και τα τρυκ προσπαθεί να βάλει το υπουργείο Ανάπτυξης
Τάξη στην αγορά προωθητικού δώρου αναμένεται να βάλει η νέα ρύθμιση του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την προστασία του καταναλωτή, σύμφωνα με του υφυπουργού Ν. Ρόβλια.
«Στη ρύθμιση, προβλέπεται ότι η προωθητική ενέργεια είναι κάθε ενέργεια marketing που φτάνει στον τελικό καταναλωτή και αποσκοπεί στην αύξηση των πωλήσεων ενός συγκεκριμένου προϊόντος στο σημείο λιανικής πώλησης, στο ράφι δηλαδή.
Είναι γνωστό ότι οι προωθητικές ενέργειες στη χώρα μας εμφανίζονται σε υπερβολικό βαθμό, περισσότερο από τις άλλες χώρες της Ευρώπης και πολλές φορές από τις ανέλεγκτες προωθητικές ενέργειες ο καταναλωτής αποπροσανατολίζεται.
Ο καταναλωτής, όπως είναι σήμερα τα πράγματα, φαίνεται ότι δεν μπορεί να διαπιστώσει τη σχέση αξίας- προϊόντος όταν παρεμβάλλεται η προωθητική ενέργεια.
Για το λόγο αυτό ετοιμάστηκε η ρύθμιση ώστε:
Πρώτον, ο καταναλωτής να έχει πλήρη γνώση του οφέλους από την προωθητική ενέργεια.
Δεύτερον, να υπάρχει διαφάνεια στους όρους και στις πρακτικές της κάθε προωθητικής ενέργειας.
Τρίτον, να απλοποιηθεί το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο.
Τέταρτον, οι τιμές στο ράφι να είναι καθαρές και να αποτυπώνεται το όποιο κέρδος του καταναλωτή με σαφήνεια.
Πέμπτον, να αποτρέπονται οι μόνιμες προωθητικές ενέργειες ως παραπλανητικές και βέβαια να ενισχυθούν οι επιχειρήσεις που παράγουν και πουλούν στην ελληνική αγορά.
Με την ρύθμιση που είναι έτοιμη θα προστατευθούν οι καταναλωτές και θα πληγούν όσοι τους παραπλανούν. Σημειώνεται ότι δεν θα απαγορευθούν οι προωθητικές ενέργειες, αλλά θα νομιμοποιηθούν με τρόπο, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής. Θα μπει μία τάξη σε αυτή την αγορά, έτσι ώστε να ξέρει αυτός που αγοράζει το δώρο ή την πολυσυσκευασία, ποιο είναι το πραγματικό του όφελος. Οι έμμεσες μειώσεις των τιμών δεν καταγράφονται στις τιμές προς τον καταναλωτή, ενώ θα πρέπει να καταγράφονται. Αντί να μειώνονται οι τιμές, προσφέρονται δώρα ή ποσότητες χωρίς να τηρούνται οι αρχές του υγιούς ανταγωνισμού σε πολλές περιπτώσεις. Όλα αυτά τελικά λειτουργούν σε βάρος του καταναλωτή.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου