Νομοθετική ρύθμιση η οποία θα επιταχύνει την εφαρμογή των μισθολογικών περικοπών σε ΔΕΚΟ μαζί με σχέδιο απολύσεων - μετατάξεων επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Στόχος είναι να εφαρμοσθεί ο νόμος που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο και ορίζει μεταξύ άλλων την περικοπή των αποδοχών κατά 10%. Η προθεσμία του Μνημονίου λήγει στο τέλος Φεβρουαρίου και σύμφωνα με πληροφορίες η Τρόικα επιθυμεί άμεσα αποτελέσματα.
Κυβερνητικά στελέχη συμμερίζονται την επιθυμία των επιτηρητών σε μία προσπάθεια να δείξουν έργο. Επιθυμούν να κερδίσουν χρόνο σε άλλες παρεμβάσεις, όπως η περικοπή επιδομάτων και η επιβολή νέων φόρων. Το ζήτημα είναι όμως ότι εκτός από τις 52 ΔΕΚΟ οι οποίες τελούν υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομικών υπάρχουν άλλες τόσες οι οποίες εξαιρούταν. Ετσι, πρέπει πρώτα να «ενταχθούν» και μετά να υπάρχει η νομική ισχύς για την επιβολή του μέτρου.
Η ένταξη θεωρητικά έγινε τον Δεκέμβριο αλλά χωρίς ονομαστική αναφορά σε εταιρείες. Στη συνέχεια εκφράστηκαν πολλές αντιρρήσεις από ΔΕΚΟ που θεωρούν ότι επιτελούν κοινωνικό, ερευνητικό ή τεχνοκρατικό έργο.
Για να καμφθούν οι αντιδράσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, προωθείται νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα καθορίζονται ποιες είναι αυτές ώστε αυτομάτως να τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος στις υπόλοιπες. Προς το παρόν ασκούνται πιέσεις στις διοικήσεις βάσει σχετικής εγκυκλίου που εστάλη τον Ιανουάριο να προχωρήσουν αυτοβούλως σε περικοπές. Από το μισθολογικό «haircut» αναμένεται να εξοικονομηθούν 400 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ άλλα τόσα θα πρέπει να προέλθουν από τα σχέδια εξυγίανσης των μεταφορικών κυρίως εταιρειών, αλλά και από απολύσεις - μετατάξεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη σε κάποιες ΔΕΚΟ διακόπτονται συμβάσεις έργου.
Στόχος είναι να εφαρμοσθεί ο νόμος που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο και ορίζει μεταξύ άλλων την περικοπή των αποδοχών κατά 10%. Η προθεσμία του Μνημονίου λήγει στο τέλος Φεβρουαρίου και σύμφωνα με πληροφορίες η Τρόικα επιθυμεί άμεσα αποτελέσματα.
Κυβερνητικά στελέχη συμμερίζονται την επιθυμία των επιτηρητών σε μία προσπάθεια να δείξουν έργο. Επιθυμούν να κερδίσουν χρόνο σε άλλες παρεμβάσεις, όπως η περικοπή επιδομάτων και η επιβολή νέων φόρων. Το ζήτημα είναι όμως ότι εκτός από τις 52 ΔΕΚΟ οι οποίες τελούν υπό την εποπτεία του υπουργείου Οικονομικών υπάρχουν άλλες τόσες οι οποίες εξαιρούταν. Ετσι, πρέπει πρώτα να «ενταχθούν» και μετά να υπάρχει η νομική ισχύς για την επιβολή του μέτρου.
Η ένταξη θεωρητικά έγινε τον Δεκέμβριο αλλά χωρίς ονομαστική αναφορά σε εταιρείες. Στη συνέχεια εκφράστηκαν πολλές αντιρρήσεις από ΔΕΚΟ που θεωρούν ότι επιτελούν κοινωνικό, ερευνητικό ή τεχνοκρατικό έργο.
Για να καμφθούν οι αντιδράσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, προωθείται νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα καθορίζονται ποιες είναι αυτές ώστε αυτομάτως να τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος στις υπόλοιπες. Προς το παρόν ασκούνται πιέσεις στις διοικήσεις βάσει σχετικής εγκυκλίου που εστάλη τον Ιανουάριο να προχωρήσουν αυτοβούλως σε περικοπές. Από το μισθολογικό «haircut» αναμένεται να εξοικονομηθούν 400 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ άλλα τόσα θα πρέπει να προέλθουν από τα σχέδια εξυγίανσης των μεταφορικών κυρίως εταιρειών, αλλά και από απολύσεις - μετατάξεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη σε κάποιες ΔΕΚΟ διακόπτονται συμβάσεις έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου