Δευτέρα 9 Μαΐου 2011

Τα μηνύματα κατά του καπνίσματος έχουν αντίθετα αποτελέσματα


Οι πινακίδες που απαγορεύουν το κάπνισμα μπορεί τελικά να ενθαρρύνουν περισσότερους ανθρώπους να ανάψουν τσιγάρο, σύμφωνα με νέα βρετανική έρευνα, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αντικαπνιστική διαφημιστική εκστρατεία ίσως σε ένα βαθμό γυρνάει μπούμερανγκ.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Μπράιαν Ερπ του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που παρουσίασαν τα ευρήματά τους στο ετήσιο συνέδριο της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας στη Γλασκόβη συμπέραναν ότι πολλοί άνθρωποι, χωρίς να το συνειδητοποιούν, όταν βλέπουν σήμα «απαγορεύεται το κάπνισμα», αντιδρούν ενστικτωδώς θέλοντας να καπνίσουν.
Ο Ερπ ανέφερε ότι τα περισσότερα δημόσια μηνύματα προστασίας της υγείας -κατά του καπνίσματος, των ναρκωτικών, του αλκοόλ κ.α.- είναι διατυπωμένα με αρνητική ορολογία, όμως τελικά μπορεί να φέρνουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου