Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Μέχρι και το σούπερ- μάρκετ έκοψαν οι Έλληνες λόγω της κρίσης!

Σε περιορισμό των καταναλωτικών αναγκών τους αναγκάστηκαν να προχωρήσουν πολλά ελληνικά νοικοκυριά μέσα στο 2011 λόγω της οικονομικής κρίσης. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι, που «ψαλίδισαν» όχι μόνο τις ανάγκες «πολυτελείας», όπως η διασκέδαση ή τα ταξίδια αλλά μείωσαν αισθητά βασικές δαπάνες όπως τις αγορές στο σούπερ- μάρκετ. Πάντως, οι δαπάνες για βενζίνη και τσιγάρα φαίνεται να μην έχουν υποστεί μείωση.
Σε πανελλαδική έρευνα με θέμα τον αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα ελληνικά νοικοκυριά προέκυψαν σημαντικά στοιχεία, τα οποία καταδεικνύουν τις αλλαγές στον τρόπο ζωής των Ελλήνων λόγω των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης. Το δείγμα, που χρησιμοποιήθηκε ήταν περίπου 6.600.000 άντρες και γυναίκες ηλικίας από 13 έως 70 ετών. Επίσης, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο συλλέχθησαν τα στοιχεία ήταν από τον Σεπτέμβριο του 2010 μέχρι τον Μάρτιο του 2011.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, ποσοστό 83% των ερωτηθέντων αναγκάστηκε μέσα στο 2011 να προχωρήσει σε περιορισμό των δαπανών του, ενώ μόλις το 17% απάντησε ότι δεν έχει κάνει καθόλου περικοπές στα έξοδά του. Τον Σεπτέμβριο του 2010 το 66% δήλωσε περιορισμό δαπανών, ενώ το 34% απάντησε πως δεν επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση ώστε να μειώσει τα έξοδά του.
Το 64% δήλωσε ότι προχώρησε σε «ψαλίδισμα» των εξόδων του λόγω μείωσης του εισοδήματός του, ενώ το 19% για προληπτικούς λόγους. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τον Σεπτέμβριο του 2010 ήταν 44 και 22%, ενώ ποσοστό 34% είχε αναφέρει ότι δεν προέκυψε ανάγκη να προχωρήσει σε καμία μείωση στα έξοδά του.
Οι ερωτηθέντες, σε ποσοστό 75%, απάντησαν ότι έχουν προχωρήσει σε περικοπές δαπανών στον τομέα της διασκέδασης, σε ποσοστό 69% στους τομείς της ένδυσης και της υπόδησης, σε ποσοστό 52% στα ταξίδια- διακοπές, ενώ σχεδόν οι μισοί (46%) δήλωσαν περιορισμό δαπανών στις αγορές του σούπερ- μάρκετ. Ακολουθούν περικοπές για το 39% στην αγορά ποτών, για το 28% στην αγορά επίπλων, ενώ μικρότερες είναι οι περικοπές στα έξοδα κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, αυτοκινήτου και καλλυντικών προϊόντων. Συγκεκριμένα, το 23% ανέφερε ότι «ψαλίδισε» τις δαπάνες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, το 22% τα έξοδα για βενζίνη, το 21% τις αγορές καλλυντικών και το 10% τα έξοδα για αγορά τσιγάρων.
Πάντως, τις μεγαλύτερες περικοπές τις πραγματοποίησαν όσοι ανήκουν στα χαμηλά εισοδήματα. Επίσης, υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των κατοίκων στα μεγάλα αστικά κέντρα και της υπόλοιπης περιφέρειας με τους τελευταίους να έρχονται πρώτοι στις περικοπές δαπανών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Focus Bari.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου