Ανθεκτικά στην κρίση φαίνεται να είναι τα σούπερμάρκετ καθώς η αγορά για το 2010 σημείωσε θετικό πρόσημο
τζίρου, σύμφωνα με έρευνα της Direction Business Reports.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, αν και το οργανωμένο λιανικό εμπόριο δέχεται έντονες πιέσεις εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, ωστόσο, δεδομένων των συνθηκών, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ αντιστέκεται ακόμα, με τους καταναλωτές να μην είναι διατεθειμένοι να περικόψουν τα είδη πρώτης ανάγκης.
Εκτός αυτού, όπως φαίνεται πολλές ήταν οι αλυσίδες που επωφελήθηκαν από την αποχώρηση ομίλων, αλλά και τα λουκέτα καταστημάτων, προκειμένου να ενισχύσουν τον τζίρο τους, εντείνοντας το φαινόμενο της συγκέντρωσης.
Αναλυτικότερα, σε συνολικά μεγέθη σύμφωνα με την έρευνα της Direction Business Reports, για το 2010 ο κύκλος εργασιών 79 σούπερ μάρκετ (που έχουν δημοσιεύσει μέχρι στιγμής ισολογισμούς) ανήλθε στα 9,608 δισ. ευρώ από 9,488 δισ. ευρώ το 2009, με την ποσοστιαία αύξηση να ανέρχεται στο 1,27%.
Το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 1,931 δισ. ευρώ, από τα 1,918 δισ. ευρώ το 2009, σημειώνοντας αύξηση 0,64%. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 81,41%, στα 27,01 εκατ. ευρώ, από 145,32 εκατ. ευρώ το 2009.
Αναλύοντας στα επιμέρους μεγέθη την αγορά του κλάδου, διακρίνονται άμεσα οι νικητές και οι ηττημένοι της περυσινής χρονιάς. Στο σύνολο των 40 πρώτων επιχειρήσεων, 21 επιχειρήσεις παρουσίασαν αύξηση τζίρου και 19 πτώση.
Στην πρώτη θέση παραμένει η Carrefour Μαρινόπουλος, αν και έκλεισε με μείωση κύκλου εργασιών 3,05%, στα 1,875 δισ. ευρώ, από 1,934 δισ. ευρώ το 2009. Στους νικητές συγκαταλέγονται η ΑΒ Βασιλόπουλος της βελγικής αλυσίδας Delhaize, που έκλεισε τη χρήση με άνοδο πωλήσεων 7,25%, στα 1,494 δισ. ευρώ, η Σκλαβενίτης, με ανάπτυξη της τάξης του 3,27%, ο Όμιλος Βερόπουλου με 1,82%, η Μετρό με 1,26%, αλλά και η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης, η οποία παρουσίασε ρυθμό ανάπτυξης κύκλου εργασιών 5,39%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς στην πρώτη τριάδα των αλυσίδων με το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών, συμπεριλαμβάνεται και η Lidl, παρά το γεγονός ότι δεν δημοσιεύει στοιχεία.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας, αν και το οργανωμένο λιανικό εμπόριο δέχεται έντονες πιέσεις εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, ωστόσο, δεδομένων των συνθηκών, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ αντιστέκεται ακόμα, με τους καταναλωτές να μην είναι διατεθειμένοι να περικόψουν τα είδη πρώτης ανάγκης.
Εκτός αυτού, όπως φαίνεται πολλές ήταν οι αλυσίδες που επωφελήθηκαν από την αποχώρηση ομίλων, αλλά και τα λουκέτα καταστημάτων, προκειμένου να ενισχύσουν τον τζίρο τους, εντείνοντας το φαινόμενο της συγκέντρωσης.
Αναλυτικότερα, σε συνολικά μεγέθη σύμφωνα με την έρευνα της Direction Business Reports, για το 2010 ο κύκλος εργασιών 79 σούπερ μάρκετ (που έχουν δημοσιεύσει μέχρι στιγμής ισολογισμούς) ανήλθε στα 9,608 δισ. ευρώ από 9,488 δισ. ευρώ το 2009, με την ποσοστιαία αύξηση να ανέρχεται στο 1,27%.
Το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 1,931 δισ. ευρώ, από τα 1,918 δισ. ευρώ το 2009, σημειώνοντας αύξηση 0,64%. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 81,41%, στα 27,01 εκατ. ευρώ, από 145,32 εκατ. ευρώ το 2009.
Αναλύοντας στα επιμέρους μεγέθη την αγορά του κλάδου, διακρίνονται άμεσα οι νικητές και οι ηττημένοι της περυσινής χρονιάς. Στο σύνολο των 40 πρώτων επιχειρήσεων, 21 επιχειρήσεις παρουσίασαν αύξηση τζίρου και 19 πτώση.
Στην πρώτη θέση παραμένει η Carrefour Μαρινόπουλος, αν και έκλεισε με μείωση κύκλου εργασιών 3,05%, στα 1,875 δισ. ευρώ, από 1,934 δισ. ευρώ το 2009. Στους νικητές συγκαταλέγονται η ΑΒ Βασιλόπουλος της βελγικής αλυσίδας Delhaize, που έκλεισε τη χρήση με άνοδο πωλήσεων 7,25%, στα 1,494 δισ. ευρώ, η Σκλαβενίτης, με ανάπτυξη της τάξης του 3,27%, ο Όμιλος Βερόπουλου με 1,82%, η Μετρό με 1,26%, αλλά και η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης, η οποία παρουσίασε ρυθμό ανάπτυξης κύκλου εργασιών 5,39%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς στην πρώτη τριάδα των αλυσίδων με το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών, συμπεριλαμβάνεται και η Lidl, παρά το γεγονός ότι δεν δημοσιεύει στοιχεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου