Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Το μαύρο τσάι καταπολεμά την υπέρταση

Τρεις κούπες μαύρο τσάι την ημέρα την υπέρταση κάνουν πέρα! Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Δυτικής Αυστραλίας και της εταιρείας Unilever μετά από μελέτη σε 95 άτομα ηλικίας 35 ως 75 ετών.Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι ειδικοί στο επιστημονικό περιοδικό «Archives of Internal Medicine», το μαύρο τσάι μειώνει τόσο τη συστολική όσο και τη διαστολική αρτηριακή πίεση.

Το τσάι αποτελεί το δεύτερο πιο δημοφιλές ποτό παγκοσμίως μετά το νερό. Περιέχει πολλές πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικές ουσίες οι οποίες έχει φανεί ότι βάζουν «φρένο» στην ανάπτυξη του καρκίνου. Παράλληλα μελέτη ειδικών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ έχει δείξει ότι το τσάι ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Τώρα οι αυστραλοί επιστήμονες βρίσκουν άλλο ένα σημαντικό όφελος από την κατανάλωση μαύρου τσαγιού που αυτή τη φορά αφορά την καρδιά.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης καθηγητή Τζόναθαν Χόντσον «ολοένα και περισσότερα ερευνητικά στοιχεία μαρτυρούν ότι το τσάι κάνει καλό στην υγεία της καρδιάς, ωστόσο η συγκεκριμένη ανακάλυψη είναι σημαντική αφού αποδεικνύει σύνδεση μεταξύ της κατανάλωσης τσαγιού και ενός σημαντικού παράγοντα κινδύνου για καρδιοπάθεια».
Η αρτηριακή πίεση έχει δύο τιμές. Η πρώτη αφορά τη συστολική αρτηριακή πίεση και μετρά την πίεση του αίματος όταν η καρδιά πάλλεται ή συστέλλεται προκειμένου να «σπρώξει» το αίμα σε ολόκληρο το σώμα. Η δεύτερη τιμή αφορά τη διαστολική πίεση και μετρά την πίεση του αίματος μεταξύ παλμών, όταν δηλαδή η καρδιά ξεκουράζεται.

Στο πλαίσιο της νέας μελέτης οι 95 εθελοντές κλήθηκαν να καταναλώσουν είτε τρεις κούπες μαύρο τσάι είτε ένα εικονικό ρόφημα το οποίο περιείχε γεύση τσαγιού.
Εξι μήνες αργότερα σε σύγκριση με την ομάδα του εικονικού ροφήματος οι εθελοντές που έπιναν «πραγματικό» τσάι εμφάνιζαν χαμηλότερες τιμές τόσο συστολικής όσο και διαστολικής πίεσης της τάξεως των 2 και 3 χιλιοστών της στήλης υδραργύρου (mmHg) αντιστοίχως.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι αυτή η μείωση στις τιμές της αρτηριακής πίεσης αντιστοιχεί σε ποσοστό μείωσης της τάξεως του 10% σε ό,τι αφορά την εμφάνιση υπέρτασης και καρδιοπαθειών στον πληθυσμό. Όπως σημείωσε ο δρ Χόντσον «ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού εμφανίζει αρτηριακή πίεση μέσα στο πλαίσιο των τιμών που περιελήφθησαν στη μελέτη. Αυτό σημαίνει ότι τα αποτελέσματά μας μπορούν να έχουν εφαρμογή σε πολλά άτομα που αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο υπέρτασης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου