Με αρνητική ψυχολογία και με άδεια πορτοφόλια περιμένουν οι καταναλωτές τις θερινές εκπτώσεις, που ξεκινούν την Δευτέρα 15 Ιουλίου και θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Αυγούστου.
Για την αγορά η αναθέρμανση της κίνησης είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας, καθώς χιλιάδες επιχειρήσεις περιμένουν κάποια αύξηση του τζίρου ώστε να αποφύγουν τα λουκέτα...
Από την άλλη πλευρά οι δεινοπαθούντες πλέον καταναλωτές που επί τρία συνεχόμενα χρόνια αντιμετωπίζουν σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα, θα οδηγηθούν σε αγορές με το σταγονόμετρο.
Παράλληλα η αρνητική ψυχολογία που υπάρχει όλο αυτό το χρονικό διάστημα, σίγουρα δεν αποτελεί σύμμαχο των εμπόρων, οι οποίοι θα προσπαθήσουν με πρωτόγνωρες δελεαστικές εκπτώσεις να αναστρέψουν το κλίμα της αγοράς.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης επισημαίνει ότι ''οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις, βρίσκουν τους καταναλωτές ''αιχμάλωτους'' με μηνιαίες δόσεις στη ΔΕΗ και στην εφορία, εξαιτίας των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο. Ως εκ τούτου το ταμείο των νοικοκυριών είναι μείον, δεδομένων μάλιστα των πάσης φύσεως περικοπών σε μισθούς και συντάξεις, που συρρικνώνουν ακόμα περισσότερο το ήδη ισχνό διαθέσιμο εισόδημα''.
Παράλληλα η Ένωση Καταναλωτών δίνει το δεκάλογο του καλού και κερδισμένου καταναλωτή, εν όψει των εκπτώσεων.
* Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού
* Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή διερεύνηση της αγοράς που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει «τσεκάρει» ο καταναλωτής πριν από την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.
* Να καταρτίζει λίστα με τα είδη που θέλει να αγοράσει, δηλαδή στην από πριν έρευνα τιμών, ώστε να διαπιστώσει εάν από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων οι αρχικές τιμές είναι ίδιες με αυτές πριν από τις εκπτώσεις.
* Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ό,τι "χρειάζεται" και όχι με ό,τι "θέλει"...
* Να αποφεύγει την χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.
* Να αποφεύγει τα καταστήματα και πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
* Να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά τη διάρκεια
των εκπτώσεων.
* Να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
* Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
* Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520] όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων που κάποιοι θα προσπαθήσουν να ξεγελάσουν τους καταναλωτές με πλασματικές εκπτώσεις.
Για την αγορά η αναθέρμανση της κίνησης είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας, καθώς χιλιάδες επιχειρήσεις περιμένουν κάποια αύξηση του τζίρου ώστε να αποφύγουν τα λουκέτα...
Από την άλλη πλευρά οι δεινοπαθούντες πλέον καταναλωτές που επί τρία συνεχόμενα χρόνια αντιμετωπίζουν σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα, θα οδηγηθούν σε αγορές με το σταγονόμετρο.
Παράλληλα η αρνητική ψυχολογία που υπάρχει όλο αυτό το χρονικό διάστημα, σίγουρα δεν αποτελεί σύμμαχο των εμπόρων, οι οποίοι θα προσπαθήσουν με πρωτόγνωρες δελεαστικές εκπτώσεις να αναστρέψουν το κλίμα της αγοράς.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης επισημαίνει ότι ''οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις, βρίσκουν τους καταναλωτές ''αιχμάλωτους'' με μηνιαίες δόσεις στη ΔΕΗ και στην εφορία, εξαιτίας των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το δημόσιο. Ως εκ τούτου το ταμείο των νοικοκυριών είναι μείον, δεδομένων μάλιστα των πάσης φύσεως περικοπών σε μισθούς και συντάξεις, που συρρικνώνουν ακόμα περισσότερο το ήδη ισχνό διαθέσιμο εισόδημα''.
Παράλληλα η Ένωση Καταναλωτών δίνει το δεκάλογο του καλού και κερδισμένου καταναλωτή, εν όψει των εκπτώσεων.
* Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού
* Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή διερεύνηση της αγοράς που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει «τσεκάρει» ο καταναλωτής πριν από την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.
* Να καταρτίζει λίστα με τα είδη που θέλει να αγοράσει, δηλαδή στην από πριν έρευνα τιμών, ώστε να διαπιστώσει εάν από την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων οι αρχικές τιμές είναι ίδιες με αυτές πριν από τις εκπτώσεις.
* Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ό,τι "χρειάζεται" και όχι με ό,τι "θέλει"...
* Να αποφεύγει την χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.
* Να αποφεύγει τα καταστήματα και πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
* Να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά τη διάρκεια
των εκπτώσεων.
* Να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
* Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
* Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520] όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων που κάποιοι θα προσπαθήσουν να ξεγελάσουν τους καταναλωτές με πλασματικές εκπτώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου